Pagina's

maandag 2 juli 2012

Zin in de was...

Al enkele maanden geleden kwam ik op een aantal blogs, waaronder die van spaarcentje een "recept" tegen voor eigengemaakt wasmiddel. Omdat ik nog een aardig voorraadje had staan, besloot ik te wachten met het uitproberen. Maar... gisteren was mijn laatste fles wasmiddel bijna leeg en vanochtend ben ik dus meteen aan de slag gegaan! Ik had al soda en marseillezeep (wat ruikt dat lekker!!!) gehaald en begon met het schoonmaken van een emmer. Daarna 5 liter water gekookt in een soeppan gedaan en aan de kook gebracht. Ondertussen 100 gram Marseillezeep geraspt (spierballen!!!) en in de emmer gedaan. Toen de soda erbij, het kokende water en roeren maar! Alles is inmiddels mooi opgelost, nu dus de tijd om het 24 uur te laten rusten. Zou ik morgen kunnen wassen met mijn eerste eigengemaakte wasmiddel?

Verder heb ik voor vandaag in de planning om:
1. Beneden alles te stofzuigen (door combinatie hond en baby is dit dagelijkse en soms 2x dagelijkse kost)
2. Boodschappenbudget van vorige week bekijken en het restant in de pot doen (ik heb wederom geld over!!!)
3. Nieuw weekbedrag pinnen en eerste boodschappen doen
4. WC grote beurt
5. Lekker genieten van het mooie weer! Misschien, heel misschien, als beeb slaapt een boek lezen?!

Ik wens jullie allemaal een fijne week!

4 opmerkingen:

  1. Als je een keukenmachine hebt, kun je de zeep ook hierin raspen, niet te hard aandrukken. Daarna afwassen en ook die is stralend schoon.
    Je basiswasmiddel kun je ook gebruiken voor allerhande schoonmaakklussen en zelfs de afwas. Spaart giga veel geld uit en het milieu is blij en alles is veilig schoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat boek lezen zou ik zeker proberen vandaag, lekker buiten in het zonnetje zitten ;) Een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben benieuwd hoe het wasmiddel is geworden en wat een stimulerend blogje. Het enthousiasme spat eraf.
    Werkt aanstekelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is prima! Al een stuk of 5 wassen mee gedaan en het ruikt evengoed heerlijk fris! Het is alleen wat dikker geworden dan het vloeibare wasmiddel dat ik gewend was...

      Verwijderen