Pagina's

donderdag 28 juni 2012

In de tuin

Nu het vandaag heerlijk weer is, ben ik vanochtend meteen aan de slag gegaan. Met in mijn hoofd een druk schema... Ik wilde het volgende doen:

1. Onkruid wieden
2. Snoeien 
3. Aardbeien "oogsten"
4. Grasmaaien
5. Tuinhuis opruimen

Zelf vind ik onkruid wieden het minst leuke van alles, dus daar begon ik mee. Na dik een uur ploeteren had ik wel 5 emmers onkruid verwijderd (en ik hou het nog wel zo goed bij!!!). Mijn lijf vond dat ik meer dan zat had gedaan voor vandaag, maar ik ging, na een kopje koffie en een ontbijtkoekje stug door met stap 2. Snoeien! Een aantal planten en struiken waren zo gegroeid dat andere planten in de schaduw kwamen en/of verstikt zullen raken. Al snoeiende vulden de emmers zich weer TOTDAT ik bij de lavendel kwam... Lange uitschieters, hangend over de rand van het gras... Knip knip knip en ja hoor de lavendel zag er weer prachtig uit en ik had een grote hand vol lavendeltakjes! Zonde om weg te gooien, dus nam ik me voor om na het snoeien even wat leuks te doen met de lavendel. Rond half 12 was ik klaar met snoeien en heb ik van de lavendel mooie bosjes gemaakt die ik verdeeld heb over de badkamer, het toilet en de slaapkamer. Net kwam ik boven en het rook er al heerlijk!

Na de lunch heb ik het gras nog gemaaid en de aardbeien geplukt. Twee flinke handen vol die ik net heb schoongemaakt. Natuurlijk heb ik ook meteen wat gesnoept, maar de rest kan ik mooi na schooltijd verdelen over de kindjes. Samen met een meloen en wat nectarines hebben ze toch weer een gezonde en heerlijke hap binnen!

Als laatste staat vandaag het tuinhuis op te planning, maar toen ik daar zojuist binnen stapte liep ik tegen een hittemuur op. Het bleek er ruim 40 graden te zijn, dus die klus stel ik maar even tot nader order uit! 

 

 

1 opmerking: