Pagina's

maandag 4 juni 2012

Besparen Dag 1: De autoverzekering

Dag 1... Eigenlijk best spannend... 
Vandaag ben ik begonnen een stapje terug te doen. Alle uitgaven en inkomsten heb ik gisteren op een rij zetten, vervolgens ga ik vanaf nu per post kijken of het anders kan. Dus de inkomsten misschien omhoog en de uitgaven omlaag! Op die manier moet het toch mogelijk zijn om maandelijks wat meer over te houden zodat we een goede buffer voor de toekomst kunnen maken!


Uitgavepost verzekeringen bestaat uit meerdere pakketten; de autoverzekering, de levensverzekering, het woonpakket (inboedel, opstal, aansprakelijkheidsverzekering en rechtsbijstand) en de ziektekostenverzekering.


Ik begin vandaag met de autoverzekering. Momenteel zijn wij verzekerd via een tussenpersoon en dat is wellicht niet zo handig omdat zij samenwerken met maar een paar verzekeringsmaatschappijen. Op een andere blog las ik dat je op i.ndepender een goede vergelijking kunt maken. Wat blijkt: wij kunnen via een zeer grote, bekende maatschappij verzekerd worden voor 8 euro in de maand minder. Gaan wij per jaar betalen, dan krijgen wij nog eens 3% extra korting. In totaal scheelt dat bij elkaar maar liefst € 110,70 per jaar!


Bij navraag bij de tussenpersoon bleek dat onze huidige verzekering een opzegtermijn van een maand kent, altijd voor de eerste van de maand. Dat betekent dat we nu voor 1 juli op moeten zeggen zodat we per 1 augustus bij de nieuwe verzekeraar kunnen verzekeren. 


Dag 1: besparing van € 110,70 per jaar behaald! Morgen gaan de boodschappen eraan geloven!

1 opmerking: