Pagina's

maandag 18 juni 2012

Dag 15: Investeren in besparen?

Okee... dit klinkt vast erg raar, maar vandaag ga ik investeren in besparen...

Afgelopen weekend heb ik met het gezin genoten! Een wandeling in het bos en het bezoeken van een speeltuin in een park waren beide heerlijk en erg gezellig. Alleen... er ontbrak iets. Combineerden wij "vroeger" (lees ca 3 weken geleden) een wandeling met een bezoekje aan een grandcafé of paviljoen, nu bleef alleen het eerste over. En eigenlijk misten we, ondanks dat we heel veel plezier hadden, allemaal het kopje koffie of thee en het heerlijke appeltaartje toch wel een beetje. Natuurlijk had ik een snoepje in mijn tas, maar toch... Vandaag ga ik op zoek naar een thermoskan en plastic bekers (herbruikbaar!), zodat voortaan het kopje koffie gewoon mee kan. In de kast vond ik nog een mooi picknickkleed en een mooie trommel voor wat lekkers.

Ook voor de zomervakantie zijn de thermoskan en de bekers alvast een goede investering. Wanneer wij met het hele gezin naar Zuid-Frankrijk rijden stoppen wij doorgaans elke 2,5 uur. De ene stop doen we uitgebreid (dwz bij een wegrestaurant) en de volgende stop weer simpel (bij een tankstation). De uitgebreide stops bij de wegrestaurants (die langs de tolwegen ook nog eens ontzettend duur zijn) gaan we vervangen door een heerlijke picknick! Met koffie uit de thermoskan...

Ook wil ik graag nog wat andere zaken "investeren", namelijk extra diepvriesbakjes, ijsvormpjes en extra wasknijpers (ik hang nu zelfs alle sokken, washandjes etc op en kom dus wasknijpers te kort!)

7 opmerkingen:

  1. Klinkt héél bekend hoor. Ook ik heb verschillende investeringen gedaan om uiteindelijke te consuminderen. Vooral voor mijn moestuin, maar ook een droogmolen en nog meer zaken. Ik heb wel geprobeerd veel 2e hands te doen en te kijken wat ik nog in huis had wat ik kon gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slim zeg! Ik heb wasknijpers bij de Hema gekocht, supergoedkoop en goede kwaliteit. De was hangt nu ook binnen te drogen, een paar weken geleden had ik het in de droger gegooid! Leuk om je zo bij te houden, je schrijft veel herkenbare dingen voor mij!
    Groetjes en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede tip van de Hema, dank je wel! Ik ga morgen meteen even kijken!

      Verwijderen
  3. En voor onderweg ook nog een koelbox. Ik heb altijd een ingevroren maaltijd en/of soep mee, zodat je bij aankomst meteen iets eetbaars hebt. En onderweg is het een prima koelelement voor de zelfmeegenomen picknick

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kinderen hier vinden het geweldig om te picknicken. Kleedje mee, eten en drinken van huis mee en ze zijn tevreden. En ons scheelt het natuurlijk in de portemonnee. Want even met zijn vieren lunchen kost toch behoorlijk wat.
    Koelbox hebben we (nog) niet, koeltasjes werken voor ons ook nog prima.
    En investeren in goede bekers en een thermoskan is misschien wel net zo duur als 1 x lunchen met het hele gezin, dus goede investering toch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad! Wij zijn zelfs met zijn zessen, dus de investering loont denk ik snel! Koelbox hebben we nog van "vroeger", maar ik vind het zo'n gevaarte! Ik ga ook eens kijken voor koeltasjes!

      Verwijderen
  5. Helemaal goed! En zo wordt de vakantie nóg voordeliger.

    BeantwoordenVerwijderen