Pagina's

donderdag 21 juni 2012

Dag 19: Sparen

De afgelopen twee dagen had Zuinigaapje geen tijd om te bloggen. Wel heb ik mijn best gedaan de blogs van mijn volgers te lezen; anders kom je zo achter te liggen!

In de afgelopen dagen ben ik natuurlijk weer zuinig geweest! Het boodschappengeld gaat me nog steeds prima af; ik heb deze week zelfs wat geld over om wat voorraad in te kopen. 

Woensdag kreeg ik een mail van de O.HRA bank met de boodschap dat de rente wederom verlaagd is! Dit maal naar 2,0 procent. Dat is echt weinig! Toen ik de rekening bij de O.HRA opende kreeg ik iets van 3,1 procent. De op dat moment hoogste rente van Nederland op een rekening die veilig was (garantiestelsel) en ook geen opname en/of spaarvoorwaarden had (zoals vastzetten van geld). 
Nu ik zo bewust bezig ben met het aanvullen van mijn spaartegoeden is het natuurlijk zonde om geen rekening te houden met de rente want het verschil tussen 2 en 2,7 % lijkt wel weinig, maar in de volgende berekening zie je het:

Stel je stort 1000 euro op rekening A met een rente van 2%. Na een jaar krijg je dan 20 euro rente! Stort je 1000 euro op rekening B met een rente van 2,7%, dan krijg je maar liefst 27 euro rente. Toch "gratis en voor niets" 7 euro extra! 

Inmiddels heb ik dus een extra internetrekening aangevraagd bij W.estland. Kijken hoe dat bevalt! De rente is er momenteel 2,7%, niet slecht dus! 

Overigens zag ik op een blog die ik volg een recept van chocoladepasta (klik    hier ) Deze heb ik woensdag gemaakt en het hele gezin vindt het heerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten