Pagina's

zaterdag 23 juni 2012

Dag 20: GENIETEN!

Vandaag is het alweer de 20ste dag sinds ik ben begonnen met besparen! En weten jullie... het bevalt me prima! Ondanks dat ik met enige twijfel aan dit avontuur begon, durf ik nu te zeggen dat ik het ontzettend fijn vind. We hebben deze maand laten zien dat we genoeg inkomen hebben om maandelijks wat opzij te zetten en toch te kunnen genieten van het leven. Het geeft mij heel veel voldoening en rust in mijn hoofd, want ik maakte me de laatste maanden enorme zorgen over onze toekomst.

Vanochtend heeft Zuinigaapje een heerlijke lange wandeling gemaakt door het prachtige Noord-Hollandse landschap. Een broodje en wat drinken mee en ik was echt een dagje uit. Vanmiddag heerlijk op de bank gezeten met een goed boek terwijl de kinderen allemaal lief aan het spelen waren. Het lijkt wel alsof we, nu we minder geld uitgeven, ook een relaxter leven hebben gekregen. Het gejaagde gevoel is weg...

Overigens waren er vandaag, als klapper op de vuurpijl, veel rijpe aardbeien in de tuin! We hebben er heerlijk van gesnoept!

Als avondeten een eigengemaakte uiensoep uit de vriezer, gecombineerd met vers eigengebakken brood en straks ploffen manlief en ik weer heerlijk op de bank en gaan we een leuke (geleende) film kijken.

Kortom: Ik heb een heerlijke dag gehad, zonder dat het veel geld heeft gekost!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten