Pagina's

dinsdag 5 juni 2012

Dag 2: De boodschappen

Vandaag ga ik mij eens "storten" op de uitgaven aan boodschappen. Tot op heden gaven wij veel, maar dan ook veel te veel uit bij de supermarkten. Bijna dagelijks fietste ik even naar de winkel en besloot ter plaatse wat we zouden gaan eten. Zonder heel bewust naar de prijs te kijken... Natuurlijk nam ik geen bloemkool mee als deze 2,99 was, maar toch... 
Ik heb alle boodschappen-uitgaven van de maand mei op een rij gezet en ik kwam op een bedrag van gemiddeld € 139 euro per week. Ik schrok hier eigenlijk best wel van. Tijd voor verandering!!! Vanaf deze week ga ik 100 euro per week pinnen, doe dit in een aparte portemonnee en daar zal ik het gewoon mee moeten doen. Voor een gezin van 6 lijkt me dit niet extreem hoog of extreem laag. 
Als we dit redden (en dat gaat lukken!) levert dit een besparing op van € 2028 per jaar (52 x € 39,-).


Totale besparing dag 1 en 2: € 2138,70 per jaar!!! 


Morgen zal ik het woonverzekeringenpakket onder de loep nemen!

5 opmerkingen: