Pagina's

woensdag 6 juni 2012

Dag 3: Verzekeringspakket

Vandaag alweer dag 3 van mijn bezuinigingsacties! Waar ik van tevoren dacht dat bezuinigen iets negatiefs was, moet ik nu eerlijk bekennen dat ik het (tot nu toe) eigenlijk heel erg leuk vind! 
Vanochtend was het dus tijd om de overige verzekeringen aan te pakken; de autoverzekering heb ik op dag 1 gedaan, de zorgverzekering volgt over enkele maanden ivm de opzegtermijn. Helaas bleek het niet zo simpel zijn dat verzekeringsmaatschappij I (waar de autoverzekering verreweg het goedkoopst was en die ook nog eens goede en duidelijke voorwaarden had) ook voor deze verzekeringen het meest aantrekkelijk was. Goed uitkijken dus!
Na een ruim 2 uurtjes surfen, vergelijken (in Excel) en voorwaarden lezen denk ik dat ik het juiste verzekeringspakket (bestaande uit inboedel,- opstal- en aansprakelijkheidsverzekering) heb gevonden! In totaal levert dit een besparing op van € 3,10 per maand/ € 37,30 per jaar.

Verder vandaag een heerlijk rustig dagje! De kinderen zijn vanmiddag lekker vrij; wie weet duiken we lekker met een dekentje op de bank om een filmpje te kijken. Het is er echt weer voor!

Tussenstand Dag 1 t/m 3: Een totale besparing van € 2176,- per jaar! Onvoorstelbaar toch eigenlijk dat we dat gewoon al die jaren hebben laten liggen?!

Morgen dag 4: Het besparen van water...
 

3 opmerkingen:

  1. Leuk om jou zo bezig te zien.
    En helemaal leuk om te zien wat de effecten hiervan zijn.
    Succes ermee.
    Grenouille

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hebben jullie ook een uitvaartverzekering? Hier wil ik zelf nog even naar kijken omdat ik een behoorlijk hoog bedrag heb (ik ben 30 en betaal 22 euro per maand) en dit toch nog een keer grondig wil nakijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Dubbeltje,

    Wij hebben geen uitvaartverzekering. Ik vind dit zo'n hoog bedrag! Daarnaast hebben zowel mijn man en ik een sobere uitvaartwens. Wij hechten geen waarde aan een dure kist; een gewone is ook prima. Net als bloemstuk, kaarten etc.
    Wanneer mijn man en ik beiden een uitvaartverz. nemen, betalen we ca 25 euro p.p. per maand. Na een jaar heb je dus al 300 euro. Na 10 jaar 3000! En over 20 jaar, als wij 53 en 55 zijn, dan hebben we de uitvaartverz. al 12000,- betaald! Nou schijnt het wel na verloop van 30 jaar premievrij te worden, maar toch. Ik hou het lekker zelf in de hand. Heb een potje "uitvaart" op de bank en stort er maandelijks 30 euro op....

    BeantwoordenVerwijderen