Pagina's

donderdag 14 juni 2012

Dag 11: Een tweede ronde

Dag 11: Naast het minder uitgeven van geld kan de spaarrekening ook gespekt worden door het extra binnen krijgen van geld. En daar gaat mijn blog van vandaag over!

Vorige week ben ik rustig aan begonnen met "oude rommel" op marktpl. te zetten. En eigenlijk heb ik best heel veel staan wat nog helemaal goed is voor een tweede ronde! Ik heb mij voorgenomen om elke vrijdag 5 dingen te plaatsen. Nu zou je denken "waarom maar 5?, maar, dit is uit zelfbescherming. Vaak als ik ergens aan begin dan word ik overenthousiast en heb ik geen grens meer. Ik zou dan zomaar dagen achter elkaar marktpl. kunnen volgooien om vervolgens totaal het overzicht kwijt te raken.

Vorige week vrijdag heb ik dus netjes 5 artikelen op MP gezet; een galajurkje van mijn dochter, een ledikantje, een babybadje, een boek en een kortingsbon voor een dierentuin. Inmiddels heb ik 4 van de 5 dingen verkocht (alleen het boek bleef achter) met een opbrengst van € 65 euro! Morgen zal ik weer 5 dingen plaatsen en duimen dat ook dit verkocht zal worden!

Verder heb ik mij ingeschreven voor Euroclix (inmiddels zijn de eerste 521 clix op mijn account zichtbaar) en ben ik aan het kijken hoe het werkt om boeken op bol.com te verkopen. Ook heb ik in de planning om van de zomer een keer op een rommelmarkt te gaan staan. Alle beetjes helpen toch? 

Onlangs had ik het met een kennis over mijn bezuinigingen. Zij reageerde erg raar op mijn "verhaal". Ze merkte op dat het toch veel makkelijker was om fulltime te gaan werken. Dan hoefde ik niet "zo moeilijk te doen" en "kon ik gewoon luxe blijven leven". Persoonlijk vind ik dit, op dit moment helemaal geen optie. We hebben 4 kinderen waar ik volop van wil genieten en die het, in mijn ogen, verdienen om een moeder thuis te hebben. En daarnaast... denk eens aan de kinderopvangkosten? Hoe ervaren jullie het?


Tussenstand:
Bezuinigingen: € 2199,22  per jaar
Extra inkomsten tot nu toe: € 65,- (marktplaats)

8 opmerkingen:

  1. Ha, fulltime werken... grapjas. Lekker thuisblijven zolang het kan en genieten van je kinderen om je heen. Geld verdienen zoals je nu van plan bent is toch super. Ik ben ook gestopt met werken en heb nooit spijt gehad. Je moet er natuurlijk wel het type voor zijn want er zijn ook vrouwen die worden schreeuwend gek thuis. Maar zolang het kan, en je geniet er van, heerlijk toch! Succes met de verkoop!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik ken ook een aantal moeders die absoluut niet thuis zouden willen blijven. Ik begrijp dat niet, maar respecteer natuurlijk ook hun keuze om fulltime te werken! Ik volg mijn gevoel en geniet ervan! Fijn om te lezen hoe jij erin staat!

      Verwijderen
  2. Ach ja en waar vind je die fulltime baan, gesteld dat je dat zou willen!
    Zelf werk 'k inmiddels fulltime maar met 'kinderen' van 23 en 25 kan dat ook wel weer.
    Lekker doen waar je je goed bij voelt!
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou dat ook niet willen hoor! Je betaalt je dan blauw aan de opvang dus wat bereik je er uiteindelijk mee? Plus dat ik, net als jij, zoveel mogelijk wil genieten van mijn kind(eren) en daarom graag thuis ben. En elke maand proberen rond te komen met ons inkomen voelt voor mij ook als een fulltime baan!! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad Spaarmama! Ik merk dat goed consuminderen/bezuinigen tijd kost, maar ook veel oplevert! Ik voel me er in ieder geval prima bij en ook het gezin vaart er wel bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik zou niet fulltime willen werken. Ben lekker thuis bij mijn 2 meisjes. En daardoor heb ook ik lekker tijd om te kijken waar wij op kunnen en willen besparen.
    Ook ik heb weer redelijk wat boeken op marktplaats gezet. En klikken en enquetes doe ik ook graag aan mee. (op mijn blogje staan trouwens nog meer sites die ik naast euroclix doe).
    Heerlijk dat dat kan.
    Ben volger bij je geworden, dus kom je blogje wel vaker bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb inmiddels je blog ook gevonden. Vind het leuk om je te volgen en ben even alle dagen aan het bijlezen.
    Door thuis te zijn spaar je veel geld uit. Oké je hebt het afgelopen jaren dan teveel uitgegeven maar moet je kijken wat je al 'gevonden' hebt door 11 dagen bewust om te gaan met je geld. Dit wordt wel meer dat garandeer ik je. Vooral op de boodschappen kun je veel besparen en ook op electriciteit. Inmiddels heb ik wel in mijn huis mijn bespaarmax gehaald maar kan nog erg veel besparen op overige uitgaven. Daar zit mijn allergrootste bottleneck. Maar als ik de hoeveelheid zie die wij maandelijks sparen dan kan ik mijzelf alleen maar een complimentje geven.
    Heel veel succes met je besparingen. Ik weet zeker dat je nog veel geld zult 'vinden'.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank jullie wel voor je leuke reacties! Mede hierdoor is het hartstikke leuk om te besparen en dit te delen op deze blog! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen