Pagina's

vrijdag 8 juni 2012

Dag 5: Zegeltjes kopen

Vandaag alweer dag 5! Een buffer opbouwen kun je niet alleen door te consuminderen, maar ook door extra inkomsten te genereren. Bij ons in de buurt zijn twee supermarkten; een luxe en een prijsvechter zullen we ze in dit geval maar even noemen. Bij beide doe ik voor ongeveer 40 euro per week boodschappen. De overige 20 euro besteed ik bij bijvoorbeeld drogist, op de markt of bij de biologische winkel. Bij de luxere supermarkt koop ik bijvoorbeeld kruiden, vlees, melk, limonade etc. 

Bij de kassa van deze supermarkt kun je per euro die je besteed hebt een koopzegel kopen. Deze kost je € 0,10 cent. Per week kan ik er dus ongeveer 40 kopen en dat kost me 4 euro. Bij 490 zegeltjes is je boekje vol en krijg je 52 euro uitgekeerd terwijl je 49 euro hebt ingelegd! In ongeveer 12 weken heb je dus 3 euro winst gemaakt! Dat komt neer op ruim 6% rente! Geen een bank in Nederland die dat geeft!


Pas wel op dat je het juiste aantal zegeltjes krijgt. Ik tel ze altijd na en het gaat regelmatig mis! Ook moet je er goed om denken de zegeltjes meteen goed op te bergen, want als je het kwijt raakt is het natuurlijk zonde!


Deze "extra inkomsten" zal ik niet bij mijn jaartotaal vermelden omdat ik de zegeltjes al jaren spaar!

2 opmerkingen:

  1. Ik spaar ook deze betreffende zegels en bewaar de boekjes als zakgeld voor de zomervakantie. Het afgelopen jaar heb ik dit voor het eerst zo gedaan en over 3 weken ga ik inwisselen. Na de vakantie begin ik weer opnieuw voor volgend jaar. Je merkt het bijna niet en het is een gigantische hoop na één jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Monique65! Het gaat inderdaad heel hard EN ongemerkt! Leuk he! Ik bewaar de boekjes altijd tot ik er een doel voor heb, maar ik denk dat het vanaf nu ook de vakantie gaat worden!

      Verwijderen