Pagina's

dinsdag 12 juni 2012

Dag 9: Boodschappen en opruimdrift

Vandaag dag 9! Vanochtend eerst even op mijn gemak naar de supermarkt geweest. Ik merk sinds mijn "beparingsstart" dat het echt scheelt om geen haast te hebben bij het boodschappen doen. Even vergelijken, kijken of de allergoedkoopste geen rotzooi is en of de duurste het wel echt waard is om de duurste te zijn. Ook kijk ik nu bijvoorbeeld welke groente er in de aanbieding is en welk fruit. Soms zijn prijzen ook wel moeilijk te vergelijken. Ik hecht veel waarde aan bio en eco, maar vanochtend had ik bijvoorbeeld een doosje met 6 biologische vrije uitloopeieren in mijn hand. Normaal pak ik de grote variant (met 10 stuks) omdat ik er automatisch vanuit ging dat het voordeliger werd naar mate er meer in zat. Dit bleek NIET het geval. De 6 eieren kostten € 1,29 (= 22 cent per stuk) en de verpakking met 10 kostte € 2,40 (=24 cent per stuk). Exact dezelfde eieren! Opletten loont dus!


Vorige week was de eerste week dat ik op maandag 100 euro pinde en het daar gewoon mee moest gaan doen. En zal ik jullie wat vertellen!? Ik redde het makkelijk! Ik had zelfs nog 8 euro over! Dat heb ik in een aparte envelop gedaan, nog even kijken wat ik daarmee doe. Bewaren voor als ik een keer tekort komt of misschien voor de vakantiepot! Ik ben er in ieder geval erg trots op!

Verder bevind ik mij momenteel in een (uitzonderlijke) opruimbui. Voorjaarskriebels? Of misschien juist herfstkriebels? Ik heb geen idee, maar ik ga hier maar eens flink gebruik van maken. Gisteren de hele 2e verdieping al gesopt en gepoetst, vandaag de beurt aan de badkamers! En oh ja... met budget, eigen gemaakt schoonmaakmiddel!!! (water, beetje soda en marseillezeep). 

Dankzij de inspirerende blogjes heb ik mij ook ten doel gesteld wekelijks een vertrek rigoureus aan te pakken. Afgelopen weekend was de kamer van dochter 1 aan de beurt! Score: Een grote tas kleding uit haar kast (en weer naar zolder voor dochter 2), een vuilniszak vol rotzooi voor de grijze bak en een halve doos rommel voor rommelmarkt of kringloop (in de garage gezet).

Ik wens iedereen een hele fijne dag toe!

2 opmerkingen: