Pagina's

zondag 24 juni 2012

dag 21: Boodschappenlijstje

Vandaag een druilerige dag. Jammer, want we hadden graag een boswandeling gaan maken! Duimen dat het nog een beetje opklaart....

In ieder geval ga ik straks mijn boodschappenlijstje voor de komende week maken, in combinatie met een weekmenu van het avondeten. Ook dit deed ik "vroeger" nooit, maar het heeft zeker zin! Ik word steeds prijsbewuster en kan, als we een dagje extra luxe eten, ook inzien hoe ik bijvoorbeeld een dag later goedkoper kan eten om weer uit te komen met ons budget van 100 euro per week.

Wij eten altijd op maandag, dinsdag, woendag en donderdag aardappels, groente en vlees. Op vrijdag eten wij meestal patat, pannenkoek of pizza, op zaterdag een heerlijk gevulde zelfgemaakte soep met broodjes en op zondag eten wij macaroni, lasagne, nasi o.i.d.

Ik kijk nu altijd eerst naar de voorraad en vervolgens naar de aanbiedingen in de folders. Ik doe 2x per week boodschappen (op maandag en donderdag) en zorg dat ik naar 2 verschillende winkels ga om zo optimaal van de aanbiedingen gebruik te kunnen maken. Op woensdag ga ik vaak nog even naar de markt en soms fiets ik een rondje langs diverse boertjes die groente en eieren langs de weg verkopen. Ooit hoop ik een rondje door eigen tuin te kunnen lopen!

Verder ben ik bezig een voorraad aan te leggen, zowel in de vriezer als in de kast. In de vriezer gaan met name restjes, een paar zelfgebakken broden (voor als ik eens geen zin of tijd heb om te bakken en dus niet naar de dure bakker op de hoek hoef), soep, groente en vlees. In de voorraadkast heb ik toiletpapier (koop ik als het 2e gratis is), koffie, thee, meel, bloem, macaroni, rijst etc. Heerlijk om te weten dat ik ook een aantal dagen voort kan als ik bijvoorbeeld ziek word!

Fijne zondag allemaal!

1 opmerking:

  1. Ik lees steeds meer over menulijstjes voor een hele week, denk dat ik dat ook eens ga proberen, dan is er wat meer overzicht wat er gehaald moet worden.
    Erg fijn inderdaad om wat eten op voorraad te hebben, heb je altijd wat achter de hand!

    BeantwoordenVerwijderen