Pagina's

maandag 25 juni 2012

Dag 22: Een nieuwe week en italiaanse kapjes

En het is weer maandag! Wat is het weekend weer omgevlogen... Gisteren een heerlijk relaxte dag gehad. De puntjes op de i gezet in huis en ook alvast een planning gemaakt voor het weekmenu. Sinds ik deze besparingstip heb toegepast is het zo relaxed boodschappen doen! 

De laatste weken volg ik een aantal andere bloggers en lieve mensen wat helpen jullie mij (onbewust!) goed! Heerlijk om de verhalen van andere te lezen en zo geïnspireerd te worden! Niet alleen wat bezuinigen betreft, maar ook klusjes in huis, genieten van het leven etc! BEDANKT ALLEMAAL!

Terug naar mijn bezuinigingen... Inmiddels heb ik al een aantal grote kostenposten aangepakt (boodschappen, kleding, autoverzekering, overige verzekeringen, energiekosten, waterverbruik etc) maar er blijven nog vele kleine dingen over. Zo aten wij thuis nooit de kapjes van het brood op. Eigenlijk best zonde, maar ik vond zo'n droge hap gewoon echt niet lekker. De afgelopen weken heb ik dagelijks de kapjes in de vriezer gedaan en zondagochtend haal ik ze eruit om er iets heel lekkers mee te maken! 

Recept Italiaanse kapjes:
* Besmeer de ontdooide kapjes met pesto
* Beleg met plakjes tomaat, plakjes olijf en vervolgens plakjes mozzarella en/of gewone kaas
* leg ze op een rooster in de oven en gril ze op de hoogste stand totdat de kaas helemaal gesmolten is

Heerlijk knapperig! 


Wat ook een zeer slechte gewoonte was was dat we weleens fruit weggooiden omdat het te rijp werd. Tegenwoordig ontdoen we aangetast fruit van de slechte plekken en verwerken het in een smoothie! 


En als laatste bewaren we ieder klein restje avondeten. Hup in een bakje en in de vriezer tot we weer een prakjesavond kunnen doen! Makkelijk, snel en eigenlijk heel luxe om allemaal schaaltjes verschillende maaltijden op tafel te zetten!


Morgen weer tijd voor nog een grote post: Benzineverbruik!

2 opmerkingen:

  1. Nou, dat doen we dan bijna exact hetzelfde, het enige wat ik er niet opdoe zijn olijven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb het 1 juli ook gedaan maar dan met blik tomaten puree( van 7 cent) daar over heen ham kaas of salami en italiaanse kruiden. en inderdaad het is heel lekker en zo komt het restje brood ook nog op

    BeantwoordenVerwijderen